آموزش فتوشاپ از کجا و چگونه یاد بگیرم؟

turned_in_notدسته‌بندی: آموزش فتوشاپ, مقالات آموزشی فتوشاپ
لینک کوتاه این صفحه: https://compressco.net/?p=6774

ویدیو‌های سایت پخش نمیشن؟ لطفا ( V . P . N ) خود را خاموش کنید؛ اگر مشکل حل نشد به پشتیبان پیام دهید.

آموزش فتوشاپ از کجا و چگونه یاد بگیرم؟

فتوشاپ چیست؟

به زبان ساده فتوشاپ یک نرم‌افزار گرافیکی دوبعدی بر پایه پیکسل است که توانایی بسیار بالایی در زمینه ادیت عکس ترمیم عکس طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی ست اداری و انواع و اقسام طراحی‌های دو بعدی دارد.

این نرم افزار به صورت رسمی در سال ۱۹۸۸ توسط توماس و جان نول طراحی و ساخته شد. این نرم افزار در حال حاضر برای دو سیستم‌عامل ویندوز و مک او اس در حال توسعه است.

فتوشاپ تا سال ۲۰۱۲ با پسوند Cs یا Creative Suite به معنای برنامه خلاق شناخته می‌شد و از سال ۲۰۱۳ به بعد با پسوند Cc یا Creative Cloud به معنای ابر خلاق شناخته می‌شود.

حال که تا حدودی با این نرم‌افزار گرافیکی دوبعدی بر پایه پیکسل آشنا شدیم، به ادامه مقاله می‌پردازیم.

فتوشاپ چیست؟

شروع کار فتوشاپ

همانطور که بالا تر اشاره کردیم یکی از کاربرد‌های مهم فتوشاپ در صنعت عکاسی و ادیت عکس هست که در این مقاله این بخش را کاملا توضیح می‌دهیم:

هدف از خلق فتوشاپ در ابتدا کار بر روی تصاویر و تنظیم شفافیت، وضوح، کنتراست و… بود. اما کم‌کم ابزار‌های این نرم‌افزار توسعه پیدا کرد و این نرم‌افزار را از یک نرم‌افزار ادیت عکس، به یک نرم‌افزار همه کاره جهت ادیت عکس و طراحی دو بعدی و در حال حاضر طراحی سه بعدی و همچنین ادیت ویدیو تبدیل کرد.

اوایل کار، نرم‌افزار فتوشاپ به همراه نرم‌افزار ایمیج ردی عرضه می‌شد که این نرم‌افزار وظیفه تولید تصاویر متحرک و بهینه شده برای وب را داشت، که بعد‌ها با فتوشاپ ادغام شد و یک نرم‌افزار کامل برای تولید انیمیشن‌های دوبعدی مخصوص وب را در کنار امکانات قبلی به ارمغان آورد.

در نسخه سوم فتوشاپ تحولی عظیم در این نرم‌افزار صورت گرفت و آن اضافه شدن بخش لایه‌ها به نرم‌افزار بود. تا قبل از این نسخه به دلیل نبود بخش لایه‌ها طراحان باید هر بخش از طراحی خود را به صورت مجزا ذخیره می‌کردند تا هر زمان که بخواهند بتوانند آن را ویرایش کنند.

رفته رفته فتوشاپ با امکانات جدید محبوبیت بیشتری را در بین طراحان و عکاسان کسب کرد.

شروع کار فتوشاپ
شروع کار فتوشاپ

فتوشاپ در طراحی

فتوشاپ با تکیه بر ابزار‌های برداری که در اختیار کاربران خودش می‌گذارد و همینطور با کمک ابزار‌های پیکسلی خودش می‌تواند هرگونه طرح دو بعدی را خلق کند.

سوالی که در این قسمت پیش می‌آید این است که:

آیا فتوشاپ برای طراحی مناسب تر است یا ایلوستریتور و یا کورل؟

جواب این سوال به راحتی شما بستگی دارد و در کنار مباحث تخصصی‌اش کمی هم سلیقه‌ای هست. برخی از طراحی‌ها در نرم‌افزاری مثل کورل و ایلوستریتور به واسطه ابزار‌های خاصی که دارند راحت‌تر و منطقی‌تر هستند. اما این چیزی از ارزش‌های فتوشاپ کم نمی‌کند.

فتوشاپ با تکیه بر ابزار‌های بینظیر سلکت و انتخاب و با کمک ماسک‌ها میتواند یک دور بری بی‌نظیر را برای شما انجام دهد و این در حالیست که شما با کورل و ایلوستریتور تقریبا نمیتوانید همچنین کاری را انجام دهید.

با استفاده از ادجاستمنت‌های فتوشاپ شما می‌توانید جلوه‌های نور و رنگ بینظیری را به طرح و عکس خود اضافه‌کنید که این کار با نرم‌افزار‌های مذکور تقریبا شدنی نیست.

با استفاده از ابزار‌های برداری مثل پن و شیپ‌ها شما می‌توانید تقریبا هر چیزی را در فتوشاپ ترسیم و طراحی کنید و خب البته این کار با قدرت بیشتری در نرم‌افزارهای مذکور شدنی است.

طراحی با فتوشاپ
طراحی با فتوشاپ

یادگیری فتوشاپ را از کجا شروع کنیم؟

اولین نکته برای یادگیری فتوشاپ یا هر نرم افزار دیگه‌ای علاقه شما نسبت به اون نرم‌افزار هست. با مثالی این مورد را به شما توضیح می‌دهیم:

فکر کنید که شما بین یادگیری فتوشاپ و برنامه نویسی دچار شک هستید و به هر دو هم علاقه دارید، اما نمی‌دانید که باید کدام را انتخاب کنید.

توصیه ما به شما این است که به مدت یک ماه هر کدام را جداگانه آموزش ببینید، مثلا یک ماه فقط فتوشاپ و یک ماه دیگر فقط برنامه نویسی. حال ببینید برای یادگیری کدامیک حاضر نبودید از پای سیستم بلند شید، کدامیک شما را آنچنان میخکوب کرده بود که اصلا گذر زمان را متوجه نشدید و در نهایت کدام‌یک شما را بیشتر خسته و کم حوصله می‌کرد. هر کدام که برای شما جذاب‌تر بود علاقه واقعی شما همان است.

حال این سوال پیش می‌آید:

آموزش اولیه را از کجا یاد بگیرم؟

قطعا آموزش‌های رایگان در یوتوب اینستاگرام و آپارات گزینه‌های خوبی هستند، در این بین شما به تعدادی مدرس بر می‌خورید که می‌توانید آن‌ها را با هم مقایسه کنید و در نهایت مدرس برتر را برگزینید.

نتیجه‌گیری:

حال که درباره یادگیری اولیه و انتخاب مدرس برتر صحبت کردیم می‌رسیم به اینکه بعد از انتخاب علاقه و پیدا کردن مدرس برتر از طریق آموزش‌های رایگان چطور یادگیری فتوشاپ یا علاقه خودمان را شروع کنیم؟

هر کدام از مدرس‌های داخل یوتوب یا سایر پلتفرم‌ها اصولا یک وب‌سایت به نام خودشان یا یک برند که خودشان مالک آن هستند دارند که شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایتشان نسبت به خرید دوره‌های تخصصیشان اقدام کنید.

مثلا ما در یوتوب آموزش‌های رایگان فتوشاپ می‌سازیم و در داخل سایت گروه کمپرس (همین سایت) دوره‌های تخصصی آموزش حرفه‌ای فتوشاپ را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم. علاوه بر آن شما می‌توانید در یسایت گروه کمپرس آموزش های رایگان فتوشاپ ما که در یوتوب منتشر می‌شوند هم تماشا بفرمایید. یعنی ما در سایت گروه کمپرس هم آموزش رایگان فتوشاپ را تولید می‌کنیم و هم آموزش حرفه ای فتوشاپ را در قالب پکیج های آموزشی.

آموزش رایگان فتوشاپ

فتوشاپ را از چه مجموعه‌ای یاد بگیریم؟

در این بخش از مقاله مشخصه‌های یک مجموعه خوب برای یادگیری فتوشاپ را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با خیالی راحت مجموعه و مدرس خودتان را انتخاب نمایید.

برای آموزش فتوشاپ از صفر تا صد لازم هست تا دوره‌های آموزش پایه فتوشاپ را فرا بگیرید که در سایت‌های مختلف به اسم‌های آموزش صفر تا صد فتوشاپ ، آموزش گام به گام فتوشاپ ، آموزش مقدماتی فتوشاپ و… به فروش می‌رسند.

طبیعتا آموزش‌ های مقدماتی فتوشاپ مثل یادگیری جدول ضرب برای یادگیری اصولی ریاضی و معادلات پیچیده آن هست. شما تا جمع و تفربق و ضرب و تقسیم را یاد نگیرید نمی‌توانید معادلات پیچیده را حل کنید.

فتوشاپ هم دقیقا همینطور هست تا شما مفاهیم و مباحث پایه فتوشاپ را یاد نگیرید نمیتوانید فتوشاپ حرفه ای و پیشرفته را یاد بگیرید و اگر هم یاد بگیرید یک حالت حفظی خواهد داشت و بعد از مدتی فراموش خواهید کرد. پس اول مقدماتی بعد پیشرفته.

برای اعتمای به یک مجموعه چند مشخصه لازم است که باید به آن‌ها توجه کنید:

۱- بیان مدرس:

یک مدرس فتوشاپ باید بیانی شیوا، اکتیو و پر انرژی و دارای حس شوخ‌طبعی داشته باشد تا شما علاوه بر یادگیری اصولی، در زمان تدریس کسل و خواب‌آلود نشوید.

۲- دانش و تجربه مدرس:

مدرسی که شما انتخاب می‌کنید باید حاصل سال‌ها تجربه خودش را در اختیار شما قرار دهد نه صرفا اطلاعاتی که از مدرس‌های دیگر جمع‌آوری کرده و صرفا یک سری اطلاعات کپی را در اختیار شما قرار دهد. مطمئن شوید که مدرستان چه رزومه‌ای دارد و پی از این به چه کار‌هایی مشغول بوده و از چه سالی شروع به کار کرده‌ است.

۳- پشتیبانی مدرس و مجموعه:

مهم‌ترین قسمت انتخاب یک مدرس فتوشاپ همین بخش پشتیبانی آن هست. پشتیبانی می‌تواند به گونه‌های زیر باشد:

پشتیبانی از طریق تیکت و چت پشتیبانی به صورت لحظه‌ای (مخصوص سایت‌های رسمی)

پشتیبانی از طریق تلگرام و گروه‌های وی‌آی‌پی

پشتیبانی از طریق پیج اینستاگرام پرایویت

پشتیبانی از طریق واتس‌اپ

و پشتیبانی از طریق تلفن در مواقع ضروری

یک مجموعه و یک مدرس خوب موظف است تمام نکات بالا را به بهترین شکل ممکن رعایت کند و از لحظه فروش دوره‌های آموزشی تا زمان پشتیبانی فنی و آموزشی به صورت کامل در کنار هنرجو باشد.

۴- ضمانت بازگشت وجه:

یک مجموعه حرفه‌ای و با اتیکت باید آنقدر از دوره آموزشی خود مطمئن باشد که برای محصولات خود ضمانت بازگشت وجه قرار دهد تا در صورت بروز نا رضایتی منطقی از جانب هنرجو مبلغ وی به صورت کامل عودت شود.

آموزش حرفه ای فتوشاپ

آیا تنها با دیدن آموزش های رایگان فتوشاپ می‌توانم یک طراح حرفه ای شوم؟

امکانش وجود دارد اما مدت زمان خیلی زیادی طول می‌کشد تا شما با دیدن آموزش‌های رایگان، تبدیل به یک طراح حرفه‌ای شوید و این بازه زمانی چیزی حدود ۴-۵ سال می‌باشد، این در حالیست که با خرید دوره‌ها و پکیج های حرفه ای فتوشاپ شما در زمانی حدود ۱.۵ الی ۲ سال می‌توانید تبدیل به یک طراح حرفه‌ای شوید و از فتوشاپ به درآمد عالی برسید.

سخن پایانی:

ما در وب‌سایت گروه کمپرس بستری را برای شما هنرجویان عزیز فراهم کرده‌ایم تا با خیالی راحت آموزش های رایگان فتوشاپ را دریافت کنید و پس از پیدا کردن اطمینان خاطر، آموزش های حرفه ای فتوشاپ را در قالب پک‌ های گام به گام و آموزش های حرفه ای فتوشاپ خریداری نمایید.

همیشه سعی می‌کنیم بهترین پشتیبانی را به صورت لحظه ای و در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما عزیزان داشته باشیم و آنقدر از کیفیت محصولات خود مطمئن هستیم که برای تمام محصولات و پکیج‌هایمان ضمانت بازگشت وجه قرار دادیم.

همچنین بستری را برای طراحان و هنرجو‌های عزیز فراهم کردیم تا با خرید اشتراک‌های VIP بهترین و بروز‌ترین و با کیفیت‌ترین طرح‌های لایه باز خارجی را از سایت ما به صورت رایگان دانلود نمایند.

نظر شما را به چند آموزش رایگان فتوشاپ از گروه کمپرس جلب می‌کنیم:

با خرید اشتراک‌ها به این کیفیت از آموزش دست پیدا خواهی کرد

جهت دانلود نسخه با کیفیت عالی این آموزش به همراه فایل لایه باز آن (در صورت داشتن فایل لایه باز) و همچنین دانلود هزاران طرح لایه باز و ابزار گرافیک بی‌نظیر می‌توانید نسبت به خرید اشتراک اقدام فرمایید.

در این آموزش رایگان فتوشاپ طراحی کاور اینستاگرام احمد کلاته را به شما آموزش داده‌ایم. امیدواریم از این آموزش فتوشاپ هم لذت ببرید.

حرفه‌ای و نیازمند به دانش فتوشاپ مقدماتی

با خرید اشتراک‌ها به این کیفیت از آموزش دست پیدا خواهی کرد

جهت دانلود نسخه با کیفیت عالی این آموزش به همراه فایل لایه باز آن (در صورت داشتن فایل لایه باز) و همچنین دانلود هزاران طرح لایه باز و ابزار گرافیک بی‌نظیر می‌توانید نسبت به خرید اشتراک اقدام فرمایید.

در این ویدیو آموزش طراحی کارت ویزیت املاک با استفاده از نرم افزار فتوشاپ را به صورت رایگان یاد می‌گیریم.

حرفه‌ای و نیازمند به دانش فتوشاپ مقدماتی

لینک کوتاه این صفحه: https://compressco.net/?p=6774

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آموزش‌های مرتبط

آموزش استایل متنی فیروزه‌ای در فتوشاپ

آموزش طراحی استایل متنی فیروزه‌ای در فتوشاپ

آموزش طراحی بنر به سبک دیجی کالا

آموزش طراحی بنر به سبک دیجی کالا

آموزش طراحی پوستر خلاقانه برای عروسی

آموزش طراحی پوستر خلاقانه برای عروسی

آموزش طراحی منو و تراکت کافه و کافی شاپ در فتوشاپ

آموزش طراحی منو کافی شاپ حرفه ای در فتوشاپ (رایگان)

تایپوگرافی و اصول تایپوگرافی چیست؟

تایپوگرافی چیست؟ اهمیت و اصول تایپوگرافی(کامل و جامع)

آموزش رتوش سریع و جادویی صورت در فتوشاپ

آموزش روتوش سریع و جادویی صورت در فتوشاپ