شیت بندی چیست؟ شیت اختصاصی یا شیت عمومی؟ + فایل پی دی اف

turned_in_notدسته‌بندی: مقالات آموزشی فتوشاپ
لینک کوتاه این صفحه: https://compressco.net/?p=23512

ویدیو‌های سایت پخش نمیشن؟ لطفا ( V . P . N ) خود را خاموش کنید؛ اگر مشکل حل نشد به پشتیبان پیام دهید.

شیت بندی چیست؟ شیت اختصاصی یا شیت عمومی؟ + فایل پی دی اف

چاپ افست چیست؟

چاپ افست که به آن لیتوگرافی افست نیز گفته می شود، روشی برای چاپ در تیراژ انبوه است که در آن تصاویر روی صفحات فلزی (افست) به غلتک های لاستیکی و سپس به رسانه های چاپی منتقل می شوند. کاغذ( رسانه چاپی) در هنگام چاپ، در تماس مستقیم با صفحات فلزی قرار نمی گیرد که این باعث افزایش طول عمر صفحات می شود و علاوه بر این، غلتک های لاستیکی منعطف به آسانی با سطح رسانه چاپی مطابقت دارد، و این امکان را می دهد که فرآیند چاپ افست به طور موثر بر روی رسانه هاییبا  سطح ناهموار مانند بوم، پارچه یا چوب صورت گیرد. مزیت اصلی چاپ افست، خروجی با کیفیت بالا تصاویر است که این فرآیند را می توان برای کارهای کوچک، متوسط ​​یا با حجم بالا مورد استفاده قرار داد. امروزه دو نوع ماشین چاپ افست برای چاپ وجود دارد: چاپ شیت عمومی یا sheet-fed و چاپ شیت اختصاصی یا web offset.

گروه کمپرس برای عزیزانی که به صورت حرفه ای در زمینه گرافیک مشغول به فعالیت هستند، پکیج های بسیار متفاوتی را به صورت پروژه محور تهیه و تولید کرده است. اگر قصد دارید که به صورت تخصصی در زمینه چاپ به فعالیت بپردازید با خرید پکیج آموزش چاپ افست مخصوص طراحان گرافیک سطح مهارت خود را افزایش دهید ، مطالب دوره چاپ افست برای طراحان گرافیک به گونه ای ارائه شده اند که برای کلیه سطوح ( مبتدی تا پیشرفته ) قابل درک و یادگیری باشد. از سایر پکیج های پروژه محور گروه کمپرس می توان به موارد ذیل اشاره نمود: آموزش طراحی فتومونتاژ ، آموزش طراحی کارت ویزیت و ست اداری که یکی از پر فروشترین پکیج ها، به دلیل بازار کار خوب در این زمینه بوده است، زیرا هر شرکت و کسب و کاری برای معرفی و بازاریابی خود قطعا نیاز به طراحی کارت ویزیت و ست اداری، و همچنین طراحی لوگو و وب سایت دارد ، پس اگر به دنبال کسب درآمد سریع از راه فتوشاپ هستید ما خرید پکیچ طراحی لوگو و وب سایت و طراحی ست اداری و کارت ویزیت را به شما پیشنهاد می دهیم. در دوره آموزش طراحی کارت ویزیت و ست اداری،بیش از 20 پروژه آموزشی مختلف به شما عزیزان آموزش داده می شود و نحوه حتی به شما عزیزان در نحوه یافتن ایده اولیه برای طراحی گرافیک نیز کمک می کند.

بهترین راه برای داشتن یک خروجی کار چاپی عالی در زمینه بروشور، پوستر یا کارت ویزیت این است که طراح و مشتری با هم ایده پردازی کنند. هر دو طرف باید در هر مرحله از پروژه، از ایده پردازی تا چاپ، مشارکت داشته باشند. از آنجا که چاپ یکی از پر خطرترین قسمت ها در طراحی است، باید قبل از چاپ نهایی طرح خود حتما با شخصی که در زمینه چاپ ماهر است یا با تکنسین چاپ مشورت شود تا از بروز هر نوع مشکلی جلوگیری شود.
تصور کنید شما طرح نهایی را در اختیار شخصی قرار داده اید که هیچ تجربه ای در این زمینه ندارد و سپس در فایل شما تغییراتی ایجاد کند این است که می تواند منجر به تغییرات طراحی ناخواسته شود که تأثیر کلی طرح مورد نظر را تضعیف می کند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که هیچ چیزی بین شما و چاپخانه شما گم نمی‌شود، انجام بررسی گام به گام پیش‌چاپ فایل‌های طراحی‌تان می‌تواند باعث جلوگیری از دردسر شما شود. همچنین می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند زیرا اگر طرحی برای چاپ ارسال شود و خروجی باب میل مشتری نباشد ، این شما هستید که باید هزینه ای را جهت چاپ مجدد ، پرداخت کنید.

مزایای چاپ افست:

چاپ افست امکان تولید بهترین رنگ را فراهم می کند. با استفاده از این فناوری، طرح ها با بالاترین کیفیت چاپ می شوند و در چاپ مجلات اختصاصی، کاتالوگ ها، آلبوم ها و سایر مواد تبلیغاتی که کیفیت تصویر برای آنها بسیار مهم است از این چاپ استفاده می شود. چاپ افست با چاپ تعداد حداقل 1000 برگ از یک طرح کاملاً مفید است و همچنین قابلیت چاپ بر روی سایر موارد غیر از کاغذ را می دهد. در این تکنیک همچنین مشکلی برای چاپ یک یا دو رنگ و حفظ بالاترین کیفیت یک محصول چاپی وجود ندارد.

چک لیست گام به گام، پیش از چاپ:

  • همه چیز را تصحیح کنید:

نادیده گرفتن موارد کوچک، مانند اشتباهات تایپی و دستوری تاثیر بدی خواهد داشت زیرا یک نظرسنجی نشان داد، که تنها 3 درصد از مردم به اشتباهات تایپی و دستوری اهمیتی نمی‌دهند، در حالی که بیشتر اشتباهات تایپی و دستور زبان را عاملی تعیین‌کننده در ادامه خواندن یا عدم ادامه خواندن می‌دانند.

شیت بندی چیست؟| شیت اختصاصی یا شیت عمومی؟

تجارب منفی کاربران وب به فروش لطمه می زند، و یافته های این نظرسنجی نشان می دهد که اشتباهات تایپی و دستوری احتمالاً باعث می شود که بخش عمده ای از مشتریان بالقوه یک شرکت تجربه منفی در وب سایت آن داشته باشند.

هنگام چاپ ، خطاها از اهمیت بیشتری برخوردار است. هنگامی که طرح شما در دست مصرف کنندگان قرار بگیرد، راهی برای به روز رسانی یا رفع آن اشتباه در زمان واقعی وجود ندارد.
دو نوع تصحیح وجود دارد که باید قبل از ارسال فایل به آنها توجه کرد.

  1. بررسی اشتباهات گرامری
  2. غلط‌ های املایی

تصحیح پیش‌چاپ (یا تصحیح گرافیکی) جذابیت بصری متن را از دیدگاه گرافیکی افزایش می دهد. طول خطوط و حتی فاصله متن را رعایت کنید زیرا بزرگترین چیزی که باید از آن آگاه بود، حفظ طول خطوط در هنگام شکستن جملات است و اگرفاصله درستی وجود نداشته باشد، می‌توانند یکنواختی کلی را در یک بلوک متن از بین ببرند.

  • فاصله فونت را بررسی کنید

پس از اتمام تصحیح موارد قبل،حال وقت آن است که فاصله متن را تنظیم کنید. اکثر فونت‌ها و برنامه‌های طراحی با درجاتی خارج از مقدار صحیح بهینه‌سازی شده اند و تنظیم نکردن فونت‌ها و استفاده از قضاوت بصری خود در سایز فونت، اغلب باعث می‌شود که خروجی کار شما کمی دور از ذهن به نظر برسند.

شیت بندی و چاپ افست

روش‌های تایپوگرافی کلاسیک مانند تنظیم leading، tracking و kerning متن شما برای ایجاد ظاهر منحصربه‌فردی که می‌خواهید طراحی خود را متمایز کنید، بسیار حائز اهمیت هستند. کل تصویر خود را به عنوان یک ترکیب بندی در نظر بگیرید: هر علامت نقطه گذاری، حرف، بلوک فضای منفی و پاراگراف باید به طور منسجم با دیگر عناصر موجود در طرح کار کند تا یک تجربه یکپارچه برای بیننده طرح شما ایجاد کند. در اصول تایپوگرافی و تایپ در طرحی، به صورت دقیق در مورد هر یک از موارد بالا به صورت کامل صحبت شده است. درمورد صفحه آرایی در فتوشاپ که یک بخش بسیار مهمی است که قبل از ارسال طرح برای چاپ باید رعایت شود زیرا نحوه چیدمان عناصر در طرح به بالا رفتن کیفیت بصری شما کمک ویژه ای خواهد کرد.

  • وضوح تصویر را بررسی کنید

قبل از چاپ، وضوح تصویرتان را دوباره بررسی کنید. این به این معنی است که شما به وضوح عکس ها در طراحی خود توجه کرده اید. آیتم های چاپی باید با 300 DPI یا بیشتر ذخیره شوند،یک قانون خوب این است که همیشه فایل های طراحی خود را با بالاترین وضوح ممکن ذخیره کنید.

شیت بندی و چاپ افست

به طور کلی، بهتر است هرگز عکس ها را بیش از 20 درصد از اندازه اصلی خود بزرگ نکنید. تغییر اندازه تصاویر در سند شما وضوح خروجی تصویر شما در سند را نیز تغییر می دهد. این امر به ویژه در مورد بروشورهای تبلیغاتی در اندازه بزرگ و با تصاویر کیفیت عکس صادق است. با این حال، اگر روی بوم چاپ canvasکار می کنید، 100 DPI می تواند اندازه خوبی باشد.

  • از مُد رنگی استفاد شده در طرح اطمینان حاصل کنید

وقتی نوبت به چاپ فایل های طراحی شما می رسد، آنچه روی صفحه می بینید اغلب آن چیزی نیست که از چاپگر دریافت می کنید. یکی از راه‌های اطمینان از اینکه آنچه روی صفحه‌نمایش می‌بینید با آنچه از چاپگر بیرون می‌آید مطابقت دارد، بررسی حالت مُد رنگی طرحتان است. صفحه نمایش کامپیوتر و دوربین های دیجیتال رنگ و نور را در طیف های متفاوتی نسبت به چاپگرها نشان می دهند و عدم همگام سازی این دو به طرز وحشتناکی در چاپ شما منعکس می شود. وسایل الکترونیکی که نور بصری تولید می کنند یا آن را از طریق حسگر تفسیر می کنند، از طیف RGB برای ساختن رنگ ها استفاده می کنند، زیرا مخلوط کردن نور در این رنگ ها آسان و روان است.

تفاوت CMYK و RGB

اکثر برنامه‌های نرم‌افزار طراحی به‌طور پیش‌فرض از حالت رنگ RGB استفاده می‌کنند. با این حال، چاپگرها از فرآیند CMYK برای پوشاندن شدت های مختلف هر تن و ایجاد طیف کامل رنگ ها استفاده می کنند. این فرآیند افزایشی، برخلاف سیستم RGB تفریقی، شامل افزودن رنگ برای ایجاد رنگ‌های عمیق‌تر در مسیر مشکی است، نه اضافه کردن نور برای دور شدن از سیاهی. اگر می خواهید درباره تفاوت بین این دو بیشتر بدانید، مطلب جامع و کامل آموزش RGB و CMYK  را مطالعه بفرمایید.

  • صفحه نمایش خود را کالیبره کنید

در مقاله نحوه خواندن و درک هیستوگرم در فتوشاپ به وضوح دلیل حائزاهمیت بودن اینکه چرا باید مانیتور شما کالیبره باشد را ذکر کرده بودیم و اما در اینجا نیز یک اشاره ای به این موضوع می کنیم، طراحان گرافیک و عکاسان طیف وسیعی از ابزارها را در اختیار دارند تا دقت رنگ تصاویر خود را قبل از ارسال طرح به چاپخانه بررسی کنند، و اطمینان از صحت تصاویر شما قبل از ارسال برای چاپ، می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند.

کالیبره بودن مانیتور

در اشتباهات چاپی توجه به این نکته مهم است که مشتریان و طراحان ممکن است مانیتورهایشان را به طور متفاوتی کالیبره کنند، که می تواند منجر به مشکلاتی در این ارتباطات شود . اغلب مفید است که یک طرح را در چندین دستگاه مختلف مشاهده کنید تا ببینید آیا این یک مشکل بالقوه است یا خیر. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر درمورد این اصل مهم به مقاله نحوه خواندن و درک هیستوگرم در فتوشاپ  مراجعه کنید.

  • علائم برش طرح را تعریف کنید

بردن طرح خود از حوزه دیجیتال به جنبه فیزیکی، مستلزم این است که مطمئن شوید فایل‌های برش به درستی ردیف شده‌اند. این علامت‌ها نشان‌دهنده لبه‌های طرح شما و محل برش‌ها پس از چاپ هستند.

  • یک PDF با وضوح بالا ایجاد کنید

هنگامی که تمام مراحل را طی کردید، وقت آن است که طرح خود را ذخیره کنید. فایل‌های PDF عمدتاً فرمت‌های قابل چاپ هستند که برای این منظور مناسب می باشند. وقتی همه چیز را در PDF ذخیره کردید، حال زمان وارد شدن به فرآیند چاپ است.

  • کاغذ مناسب را انتخاب کنید

انتخاب نوع کاغذ چاپ یکی از دلایلی است که باعث بوجود آمدن همه تفاوت می شود. آخرین مرحله قبل از ارسال طرح خود به چاپخانه: انتخاب کاغذ است. انواع مختلف کاغذ حس و جذابیت بصری متفاوتی نسبت به سایرین ایجاد می کند. برای مثال، اغلب می‌توانید همان نوع نتایج حرفه‌ای را که می‌خواهید با یک کاغذ نیمه براق ارزان‌تر به جای مات گرم بالاتر به دست آورید. قبل از شروع چاپ، کمی وقت بگذارید و در نظر بگیرید که چه نوع جلوه ای را می خواهید ایجاد کنید. انتخاب نوع کاغذ چاپ یکی از دلایل بوجود آمدن تعرفه متفاوت در طراحی کارت ویزیت، ست اداری ، بروشور، تراکت و … میباشد و بذای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه طراحی به بخش مقالات رایگان فتوشاپ در منوی آموزش رایگان فتوشاپ مراجعه کنید.

در چاپ افست بین 25 تا 75 درصد از بودجه یک پروژه طراحی باید برای هزینه های چاپ کنار گذاشته شود که اگر در هنگام چاپ اشتباهی رخ دهد،  چاپ مجدد آن بسیار پرهزینه‌تر خواهد بود.

شیت چیست؟

شیت به صفحه ای گفته می شود که همه فایل های انتخاب شده برای چاپ بر روی آن قرار می گیرند که این صفحات دارای ابعاد و اندازه های معینی هستند.

چاپ وب فِد یا شیت اختصاصی چیست؟

در چاپ شیت اختصاصی ، از ماشین های بزرگتر و با سرعت بالاتر استفاده می شود. اینها با رول های بزرگ کاغذ تغذیه می شوند و صفحات پس از چاپ از یکدیگر جدا شده و سپس بریده می شوند. چاپ وب فِد برای نشریات با تیراژ بالا که محتوای آنها اغلب تغییر می کند، مانند روزنامه های شهری مقرون به صرفه تر است. در حالی که ماشین‌های چاپ وب کارایی بیشتری دارند، سنگین‌تر و پرهزینه‌تر و عمدتا بزرگتر از ماشین چاپ شیت فِدهستند و نیاز به انرژی بیشتری دارند.

شیت بندی چیست؟

و اگر در هر مرحله از فرآیند چاپ مشکلی پیش بیاید، کل پروژه به طور کامل متوقف می شود ولی در چاپ شیت عمومی اگر کاتر از کار بیفتد و در فرآیند چاپ مشکلی پیش بیایید، کار چاپ شما بدون وقفه ادامه خواهد داشت.

چاپ شیت عمومی یا شیت فِد چیست؟

در حالی که بیشتر مردم فقط به نتیجه نهایی علاقه مند هستند، مهم است که بدانیم هر پروژه چگونه چاپ می شود تا از خروجی یک محصول نهایی اطمینان حاصل شود. از آنجایی که چاپ با ورق یکی از بخش‌های مهم فرآیند چاپ است، بیایید بررسی کنیم که شیت بندی در چاپ دقیقاً چیست و چه زمانی باید برای رفع نیازهای چاپ شما استفاده شود. شیت بندی یا شیت فِد یک کیفیت برتر از لیتوگرافی است که از ورق های کاغذی با تغذیه دستی یا یک رول تغذیه استفاده می کند که می تواند در صورت نیاز برش داده شود. در چاپ شیت فِد، کاغذ به شکل یک ورق با جوهرهای افست و ویسکوزیته بالا که با جذب و پلیمریزاسیون ثابت می شوند، و در مورد جوهرهای UV و ترکیبی با پلیمریزاسیون با شروع اشعه ماوراء بنفش چاپ می شود. پس از چاپ، ورق های کاغذ باید قبل از انجام فرآیندهای دیگر خشک شوند، که زمان تولید را طولانی تر می کند. پس مدت زمان مناسبی برای خشک شدن جوهر لازم است و سپس ورق ها تا شده و برای صحافی به بخش برش منتقل می شوند.

ایده آل برای پروژه های چاپی در تیراژ کوچک تا متوسط همانند پروژه های چاپی موارد زیر است:

  • سربرگ
  • تراکت
  • بروشورها
  • فرم های تجاری
  • ست اداری

چاپ شیت عمومی یا شیت فِد

ماشین‌های چاپ شیت عمومی یا شیت فِد به اندازه ماشین‌های چاپ وب فِد بزرگ و سریع نیستند و همچنین به نیروی انسانی زیادی نیاز نیست،اما در مقایسه با چاپگرهای شیت اختصاصی به راحتی تنظیم نمی‌شوند و در صورت بروز مشکل، چاپ پروژه شما را متوقف نمی‌کنند.

تفاوت شیت بندی با وب فِد چیست؟

انتخاب بین چاپ وب فِد و شیت فِد در درجه اول یک سوال اقتصادی است زیرا برای بهینه سازی هزینه ها گاهی اوقات یک تغییر جزئی در جزئیات فنی، می تواند به صرفه جویی در امور مالی و بودجه تبدیل شود.

چاپ در شیت فِد نسبت به وب فِد ها مقرون به صرفه تر هستند و فقط به یک یا دو اپراتور نیاز دارند. از آنجایی که تنظیم و اجرای آن‌ها آسان‌تر است، برای پروژه‌های چاپی نسبتاً کوچکی مانند کارت ویزیت، بروشورها، منوی رستوران، سربرگ‌ها و کتابچه‌های راهنما انتخاب خوبی هستند. در روش شیت فِد، ورق های صاف کاغذ در یک خط مستقیم ماشین چاپ عبور می کنند و هر واحد یک جوهر رنگی اضافی روی کاغذ اعمال می کند.

ماشین چاپ وب فِد به اندازه اتاق هستند و به چندین اپراتور ماشین چاپ و تجهیزات ویژه برای جابجایی و نصب رول های عظیم کاغذی که روی ماشین چاپ نیاز دارند. این ماشین های چاپ پرسرعت برای چاپ های طولانی با هزاران چاپ یا بیشتر بهترین انتخاب هستند. روزنامه‌های روزانه، کتاب‌ها و کاتالوگ‌ها از این روش برای چاپ استفاده می کنند. ماشین چاپ وب در هر دو طرف کاغذ به طور همزمان چاپ را انجام می دهند و اکثر آنها مجهز به تجهیزات تکمیلی هستند که محصول نهایی را هنگام خارج شدن از ماشین چاپ جمع و برش می دهند.

نکاتی درمورد چاپ شیت عمومی و شیت اختصاصی؟

با شیت بندی چاپ عمومی ، ورق‌های کاغذ وارد دستگاه چاپ می‌شوند تا طرح بروی آن چاپ شوند. برخی از ماشین های چاپ  در شت مومی حاوی چیزی هستند که “سیلندر کامل” نامیده می شود و این به اپراتور دستگاه امکان می دهد ورق کاغذ را برگرداند تا بتوان هر دو طرف را در یک مرحله چاپ کرد.

  • ماشین های چاپ می توانند از 4000 تا 18000 برگ در ساعت چاپ کنند. محصولات چاپی در شیت بندی عمومی بسیار زیاد است و امکان چاپ بیشتر اقلام در این نوع شیت بندی وجود دارد، به استثنای انواع خاصی از بسته بندی ها و مجلات.
  • ماشین های چاپ  در شیت عمومی را می توان در سه محدوده اندازه، گروه بندی کرد. اولین مورد به عنوان “افست کوچک” توصیف می شود و روی کاغذ تا اندازه 14 x 17 اینچ چاپ می شود. بسیاری از چاپگرهای فوری و چاپگرهای کوچک محلی از این نوع شیت بندی استفاده می کنند و محصولاتی مانند کارت ویزیت ، بروشور و فرم های تجاری را می توان چاپ کرد.
  • دسته دوم شامل چاپ روی کاغذ 25-38 اینچ است. اکثر چاپگرهای دو یا چند رنگ متوسط ​​تا بزرگ برای چاپ بروشورها در تیراژهای متوسط ​​(5000-20000) کارهای رنگی عمومی استفاده می شوند.
  • دسته آخر، بزرگ ترین دستگاه شیت عمومی است که قابلیت چاپ روی کاغذ تا اندازه 49 در 74 اینچ یا بیشتر را دارد. این ماشین های چاپ اغلب برای کارهای رنگی طولانی (تا 100000) استفاده می شوند.

یکی از جنبه های مهم مربوط به چاپ شیت فِد با روش چاپ وب فِد، خشک کردن کاغذ چاپ شده در واحد گرمایش ویژه است. خشک شدن کاغذ چاپی بعد از وراحل چاپ باعث می شود کاغذ کمی کوچک شود و پس از اتمام چاپ، دوباره شروع به گرفتن رطوبت از هوا می کند و کاغذ از زیر پوشش شروع به “بیرون آمدن” می کند. هنگامی که در مورد این روش تصمیم می گیریم، لازم به یادآوری است که در نتیجه فرآیند تولید، ورودی یک مجله یا یک کاتالوگ می تواند حدود 1 میلی متر از روی جلد بیرون بزند و این تقصیر گرافیست که در جایگذاری علائم برش کم کاری کرده باشد، زیرا پس از صحافی، یعنی پوشش با مرکزها، در یک فرآیند صحافی به همان فرمت بریده می شود. متمایز بودن ماده یعنی کاغذ در این مورد، تصمیم می‌گیرد که کاغذ ابتدا با عبور از واحد گرمایش منقبض می‌شود و سپس عوامل خارجی روی کاغذ تأثیر می‌گذارند. البته این اثر تنها زمانی ایجاد می‌شود که بخواهیم جلد طراحی شده را با روش شیت اختصاصی یا وب فِد چاپ کنیم.

مشکلات چاپ روی کاغذ و تأثیر دما و رطوبت بر فرایند چاپ:

جنبه مهم دیگر فیبر در کاغذ است. شاید برایتان سوال پیش بیایید که فیبر کاغذ چیست؟ خب قبل از ادامه مطلب یک توضیحی در این ارتباط به شما عزیزان ارائه میکنیم:

فیبر ماده‌ی اولیه خمیر برای تولید کاغذ و مقوای بسته‌بندی و مقوا است. فیبرها بر اساس منبع تامین‌کننده به ۳ دسته تقسیم می‌شوند:

  1. فیبر بازیافتی : در ساخت این نوع فیبرها از ضایعات کاغذ مصرف شده استفاده می‌شود.
  2. فیبر دست اول: در ساخت این نوع فیبر از چوب الوار درختان جنگل‌های مدیریت شده استفاده می شود که به ازای قطع هر درخت یک درخت دیگر می‌کارند.
  3. فیبر جایگزینی: در ساخت این فیبرهای کاغذ بسته‌بندی از موادی مثل کتان، نی‌شکر، کناف، بامبو به جای چوب درخت  استفاده می‌شود.

رطوبت ماشین نباید سطح کاغذ را نرم کرده و یا به پوشش کاغذ آن آسیب وارد کند، به طوری که امکان انتقال الیاف و مواد معدنی موجود و یا پوشش کاغذ به لاستیک سیلندر فراهم شود. در روزها و یا ماه‎های گرم و که هوای از رطوبت بالایی برخوردار است و انبار چاپخانه‎هایی که تجهیزاتی برای تنظیم هوا ندارند چنانچه رطوبت کاغذ از رطوبت هوای اطراف کمتر باشد چروک شدن در کاغذ پیش می‎آید و در این شرایط جوی برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی باید از یک محافظ روی بسته‌بندی کاغذ استفاده کنید و در روزهای سرد باید از باز کردن پیش از موعد بسته بندی کاغذها پرهیز کنیم و همچنین در صورت پایین بودن رطوبت محیط بهتر است از سیستم و دستگاه رطوبت ساز استفاده کنیم.هوای مرطوب، الکتریسیته ساکن به طور تقریبی در هوای محیط تبادل می شود و اثر خود را خیلی کمتر نشان می دهد، به همین علت رطوبت تقریبی چاپخانه ها بین ۴۰ تا ۵۰ درصد تخمین زده می شود. برای کنترل فشار مناسب و دقیق، پیش از تغذیه، باید مقدار ضخیم بودن کاغذ و مقوا با میکرومتر اندازه گیری کرد. رطوبت ماشین نباید سطح کاغذ را نرم کرده و یا به پوشش کاغذ آن آسیب وارد کند، به طوری که امکان انتقال الیاف و مواد معدنی موجود و یا پوشش کاغذ به لاستیک سیلندر فراهم شود.

حاشیه برش محصول نهایی بعد از چاپ:

اگر طرح شما دارای حاشیه ای است که در امتداد لبه بیرونی صفحه قرار نمی گیرد، توصیه می کنیم حداقل 1/4 اینچ (0.25) فضای سفید بین خط برش و حاشیه خود بگذارید. این امر باعث می شود که پس از بریده شدن طرح چاپی شما، ظاهر متقارن تری ایجاد شود. اگر طرح شما شامل حاشیه ای است که در امتداد لبه بیرونی قرار دارد، برای عرض کلی، عرض حاشیه حداقل 1/4 اینچ (0.25) در داخل خط برش و 1.8 اینچ (0.125) خارج از خط برش را برای عرض کلی از 3/8 اینچ (0.375) توصیه می کنیم. .

قبل از پرداختن به حاشیه برش محصولات، به سه اصطلاح عامیانه در این زمینه آشنا شوید:

برش یا Trim:

ابعاد یک تکه کاغذ معمولی چاپگر 8.5 اینچ در 11 اینچ است. اگرچه ممکن است فکر کنید که طراحی دیجیتال شما بر روی هر اندازه کاغذ واضح به نظر می رسد، مطمئن شوید که برش را به اندازه دقیق عناصر چاپی خود تنظیم کرده اید تا مطمئن شوید همه چیز در وضوح خوبی قرار دارد.

فاصله بین عناصر یا Margins:

حاشیه فضای بین تصویر و لبه عناصر چاپ شده است. شما به راحتی می توانید حاشیه ها را در کامپیوتر ببینید و تنظیم کنید. تنظیم مارجین نیز بسیار حائز اهمیت است زیرا از برش خوردن تصویر یا متن روی مطالب شما جلوگیری می کنند. برای جلوگیری از برش، نوشتار و تصاویر، توصیه می‌کنیم از حاشیه ایمنی ۴ میلی‌متری در هر طرف طرح خود استفاده کنید. این یک منطقه امن ایجاد می کند که می توانید متن یا عناصر گرافیکی مهم را در آن قرار دهید.

حاشیه اضافی یا Bleed:

اگر می خواهید تصویری، تمام قسمت های چاپ شده را پر کند یا تا هر لبه ای از آن بالا رود، باید یک bleed تنظیم کنید. این به این معنی است که شما باید سایز تریم خود را یک هشتم اینچ افزایش دهید. در غیر این صورت، ممکن است یک رگه سفید در لبه های محصول شما در جایی که بریده شده است باقی بماند. فضای اضافی یا بیلید، از ناحیه استاندارد 3 میلی متر در هر طرف سند استفاده می کنیم، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. این فضای اضافی بعد از چاپ در محصول نهایی قابل مشاهده نیست و هدف از استفاده آن اطمینان از نداشتن لبه‌های سفید است، بنابراین توصیه می‌کنیم که پس‌زمینه را در bleed گسترش دهید.

حاشیه برش کارت ویزیت:

حاشیه برش کارت ویزیت

برای یک کارت ویزیت استاندارد، حاشیه های ایمنی حدود 1/8 اینچ از لبه برش است، بنابراین مطمئن شوید که هر متن یا آرم را در ناحیه 3.34 اینچ در 1.84 اینچ از صفحه طراحی خو نگه دارید. اینجاست که یک قالب کارت ویزیت با اندازه استاندارد می تواند به شما در تنظیم یک طرح برای چاپ کمک کند. گروه کمپرس برای عزیزانی که به صورت حرفه ای در زمینه گرافیک مشغول به فعالیت هستند، پکیج های بسیار متفاوتی را به صورت پروژه محور تهیه و تولید کرده است.

منظور از Bleed یا فضای اضافی در طراحی کارت ویزیت چیست؟

Bleed یا فضای اضافی در طراحی کارت ویزیت

فضای اضافی یا بیلید ، ناحیه‌ای است که فراتر از لبه‌های برش کارت ویزیت چاپ می‌شود تا وقتی آن را برش می‌زنیم خطوط سفید ایجاد نشود. اگر کارت ویزیت شما دارای رنگ پس‌زمینه یا گرافیکی است که تا لبه‌ها گسترش می‌یابد، مطمئن شوید که 1/8 اینچ فضای اضافه را فراتر از تریم اضافه کنید. با توجه به تصویر بالا ، لوگوی قرمز رنگ از خط برش نیز عبور کرده است و این امر همانطور که در پاراگراف قبل اشاره کردیم ، به دلیل این است که از بروز فضای سفید در خروجی طرح شما جلوگیری شود.

قبل از شروع کار، ما به شدت توصیه می کنیم برای منابع عالی در تهیه کارت ویزیت آماده چاپ خود، و راهنمای ما در مورد نحوه انتخاب نوع کاغذ کارت ویزیت مناسب، از دستورالعمل های آثار هنری برندلی دیدن کنید.

اندازه کارت ویزیت استاندارد:

ابعاد ذکر شده بدون احتساب فضای برش می باشد، عبارت دیگر فضای اصلی کارت ویزیت ذکر شده است.

  • اندازه کارت ویزیت بر حسب اینچ: 8.5*5.5 اینچ
  • اندازه کارت ویزیت در میلی متر: 85* 55میلی متر
  • اندازه کارت ویزیت در سانتی متر: 8.5 * 5.5 سانتی متر  ||  8.5 * 4.8 سانتی متر
  • اندازه کارت ویزیت بر حسب پیکسل: 1050 پیکسل در 600 پیکسل
حاشیه برش بروشور:

در طراحی بروشور ، باید سندی ایجاد کنیم که 0.5 اینچ بزرگتر از اندازه نهایی ما که برابر 8.5×11 است، باید به ابعاد 9×11.5 تبدیل شود . با این کار شما برای سند خوود یک حاشیه Bleed خارجی 0.25 و یک منطقه امن 0.25 اینچی در اطراف هر پانل ایجاد کرده اید. منطقه امن 0.25 اینچی برای اطمینان از اینکه محتوای مهم مانند متن در هنگام تکمیل بروشورها برش یا تا نمی شود. اگر پس از اتمام طراحی بروشور، قسمت های بالایی بروشور شما سفید ماندباید بدانید که شما  حاشیه فضای اضافی را به درستی تنظیم نکرده اید یا بروشور شما نیازی به Bleed نداشته. پس اگر در طرح بروشور شما به گونه ای است که نیازی به ایجاد حاشیه فضای اضافی ندارد، اندازه بوم خود را روی 9×11.5 تنظیم کنید و فقط محتوای خود را تا لبه Bleed گسترش دهید. با توجه به دو تصویر ذیل کامل متوجه اندازه بروشور  و اندازه Bleed  را متوجه خواهید شد.

شیت چیست؟ | انواع شیت در چاپ ؟ | شیت اختصاصی یا شیت عمومی؟
شیت چیست؟ | انواع شیت در چاپ ؟ | شیت اختصاصی یا شیت عمومی؟
حاشیه برش کاتالوگ:

ابتدا تعداد صفحاتی که قرار است چاپ شود را مشخص کنید. ما می توانیم کاتالوگ هایی با صفحه های 4، 6، 8، 12، 16، 24، 32 یا 64 صفحه داشته باشیم. حاشیه امن در طراحی کاتالوگ 2 سانتی متر است . زمانی که می خواهید در طراحی کاتالوگ، مجله و سایر طرح های خود از متن های طولانی استفاده کنید، باید روی خوانایی تمرکز کنید. بنابراین، می‌توانید از دو تا فونت مختلف که دارای فونت فیس تقریبا یکسانی هستند استفاده کنید. این تضاد به ویژه با طرح های دیجیتال مانند پست های رسانه های اجتماعی یا حتی تبلیغات دیجیتال و خبرنامه های ایمیل کار می کند. یکی از رایج‌ترین مکان‌هایی که این ترکیب از فونت‌ها می توان استفاده کرد، طراحی لوگو است. نام برند شما و شعار یا متنی که نشان می دهد برند شما چه کاری انجام می دهد می تواند با حروف متضاد باشد تا جزئیات هر کدام برجسته شود.

در آخر باید بگوییم که، اگر مشغول طراحی کارت ویزیت و ست اداری برای یک کسب و کار هستید و به دنبال یکایده اولیه برای طراحی هستید باید این اصل را در ذهن داشته باشید انتخاب رنگ مناسب با کسب و کار آن شرکت یا شخص نیز بسیار امر مهم و موثری است ، ما در دوره طراحی کارت ویزیت و طراحی ست اداری بیش از 10 طرح مختلف را به صورت پروژه محور برای افرادی که قصد ورود به بازار کسب و کار گرافیک را دارند تهیه و تولید کرده ایم و همچنین قبل از خرید این دوره می توانید یک دموی 6 دقیقه ای از این دوره را به صورت رایگان تماشا کنید. در این دوره طراحی سربرگ A4 و A5 ، طراحی پاکت نامه ، طراحی بگ تبلیغاتی و طراحی فاکتور آموزش داده شده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://compressco.net/?p=23512

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آموزش‌های مرتبط

نسبت طلایی چیست؟

نسبت طلایی φ (عددفی) چیست؟ کاربرد آن در طراحی

پنل هیستوگرام فتوشاپ چیست؟ روش خواندن و درک هیستوگرام تصویر

پنل هیستوگرام فتوشاپ چیست؟ روش خواندن و درک هیستوگرام تصویر [درس 12]

طرح لایه باز چیست، چه معایب و مزایای دارد؟

طرح لایه باز یا فایل لایه باز چیست؟ چه کاربرد، مزایا و معایبی دارد؟

آموزش صفحه آرایی در فتوشاپ | اصول صفحه آرایی در فتوشاپ

آموزش اصول صفحه آرایی در فتوشاپ

کسب درامد با گوشی از طریق طراحی

کسب درامد با گوشی از طریق طراحی(مخصوص نوجوانان)